ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΟ BLOG ΤΟΥ 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΡΗΝΙΔΩΝ.ΕΔΩ ΜΑΘΑΙΝΕΤΕ ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...

Σελίδες

Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2018

ΤΠΕ στο 2ο Δ.Σ. Κρηνίδων

Γνωριμία με το μάθημα και το καινούριο εργαστήριο Πληροφορικής

Στο σχολείο μας, από την περσινή χρονιά λειτουργεί εργαστήριο Πληροφορικής το οποίο βρίσκεται σε ξεχωριστή αίθουσα όπου υπάρχουν τουλάχιστον 10 υπολογιστές, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι λειτουργικοί για το μάθημα των ΤΠΕ (Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών).







Σχετικά με το μάθημα
Η διδασκαλία του Πληροφορικού Γραμματισμού στο Δημοτικό έχει σαφή εργαστηριακό προσανατολισμό. Βασικός παράγοντας είναι η ενεργός συμμετοχή κάθε μαθητή, η συνεχής αλληλεπίδραση και η συνεργασία με τον διδάσκοντα και, κυρίως, με τους συμμαθητές του.

Κεντρικός στόχος της διδασκαλίας του μαθήματος είναι όλοι οι μαθητές να αναπτύξουν τις γνώσεις και τις ικανότητες χρήσης των ΤΠΕ μέσα από δραστηριότητες που αφορούν στην αναζήτηση και διαχείριση πληροφοριών, στην επίλυση προβλημάτων και στη λήψη αποφάσεων, στη δημιουργική έκφραση και στην επικοινωνία.



Σε όλες τις τάξεις, γίνεται εισαγωγή στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές και αναφορά στη χρήση κάποιων περιφερειακών συσκευών που μπορεί να συναντήσουν. Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με το γραφικό περιβάλλον (windows, εφαρμογές), το χειρισμό των παραθύρων καθώς και άλλες ευκολίες που προσφέρει ένα λειτουργικό σύστημα. Αναφέρεται και διερευνάται η χρησιμότητα των Η/Υ και τι μπορεί ο άνθρωπος να κάνει με αυτούς. Επιπλέον, αναφέρονται θέματα εργονομίας, προστασίας από κινδύνους (ρεύμα, μπρίζες κλπ).

Οι εργασίες γίνονται κάνοντας χρήση κατάλληλων λογισμικών επεξεργασίας κειμένου, παρουσιάσεων, λογιστικών φύλλων, εισαγωγής στον προγραμματισμό και την αλγοριθμική σκέψη (Easy Logo, Scratch και άλλων). Η χρήση του διαδικτύου παίζει βασικό ρόλο στην εύρεση πληροφοριών-εικόνων και στην επικοινωνία, καθώς και στη χρήση εφαρμογών web 2.0. Αναφέρονται - εξετάζονται (μερικές φορές χρησιμοποιούνται) κάποιες από τις ευκολίες-λειτουργίες που αυτό μας προσφέρει. Στις μεγαλύτερες τάξεις υπάρχει ενημέρωση για την αξιοπιστία των πληροφοριών και κάποιες προφυλάξεις που καλό θα είναι να λαμβάνονται στο διαδίκτυο.




Ο στόχος μου είναι, η ανάπτυξη τεχνικών και γνωστικών δεξιοτήτων μέσα από την επικύρωση των ήδη υπαρχόντων γνώσεων των μαθητών, τη διερεύνηση, την ανακάλυψη και τη δημιουργία νέας (γνώσης). Σε γενικές γραμμές, οι ασκήσεις που θα υλοποιηθούν στους Η/Υ, θα περιέχουν κατάλληλες και προγραμματισμένες δραστηριότητες, κλιμακούμενης δυσκολίας, οι οποίες θα στοχεύουν στην εξέταση θεμάτων που θέτει το σχολικό πρόγραμμα σπουδών και η σχολική και κοινωνική ζωή.
Τέλος, στην Εβδομάδα Προγραμματισμού - Εβδομάδα Πληροφορικής - Ώρα του Κώδικα όλες οι τάξεις έρχονται σε επαφή με επίλυση ασκήσεων προγραμματισμού και εισαγωγής στην αλγοριθμική σκέψη (μέσω του code.org).

Εμμανουήλ Γρηγοριάδης
(εκπ/κός πληροφορικής)


Άτυπα υπάρχουν κάποιοι κανόνες που πρέπει να τηρούνται στο εργαστήριο πληροφορικής.
Κανονισμός λειτουργίας εργαστηρίου

  1. Οι μαθητές θα πρέπει να συνηθίσουν να κάθονται στον ίδιο Η/Υ κάθε φορά.
  2. Δεν επιτρέπονται τα τρόφιμα και ποτά μέσα στην αίθουσα της Πληροφορικής και ειδικά δίπλα στους υπολογιστές.
  3. Προσπαθούμε να μην αγγίζουμε την οθόνη των υπολογιστών.
  4. Θα πρέπει να υπάρχει ησυχία όταν μιλάει ο δάσκαλος/καθηγητής (Μιλάμε μόνο όταν συνεργαζόμαστε σε μία εργασία).
  5. Πριν φύγουν οι μαθητές θα πρέπει να αποθηκεύσουν την εργασία τους και μετά να τερματίσουν τον Η/Υ εκεί που κάθονται.
  6. Κάποιες φορές θα υπάρχει χρόνος για παιχνίδι, αλλά θα πρέπει οι μαθητές να παίζουν αυτά μόνο που επιτρέπονται.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ολόψυχα όσους γονείς, κατά την περσινή χρονιά, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας και βοήθησαν με την προσωπική τους εργασία για τη δημιουργία της αίθουσας πληροφορικής του σχολείου μας.