ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΟ BLOG ΤΟΥ 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΡΗΝΙΔΩΝ.ΕΔΩ ΜΑΘΑΙΝΕΤΕ ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...

Σελίδες

Παρασκευή 6 Ιουνίου 2014

UNICEF: Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών 2013 - 2014

Λέμε ΟΧΙ στη βία και στην εκμετάλλευση, λέμε ΝΑΙ στην αλληλεγγύη και την ανθρωπιά






Το 2o Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο Κρηνίδων συμμετείχε και φέτος στη δράση της Unicef 

"Σχολεία υπερασπιστές των παιδιών» με τίτλο: «Λέμε ΌΧΙ στη βία και την εκμετάλλευση. Λέμε ΝΑΙ στην αλληλεγγύη και την ανθρωπιά με εμβόλια, φαγητό και σχολείο για τα φτωχά παιδιά του κόσμου"


Σε πρώτη φάση αναρτήθηκε σε κεντρικό σημείο του σχολείου η αφίσα της unicef. Στη συνέχεια, οι μαθητές ενημερώθηκαν σχετικά με τη συμμετοχή του σχολείου μας στo συγκεκριμένο πρόγραμμα. Αρκετοί ήταν οι μαθητές που διατήρησαν στη μνήμη τους την περσινή συμμετοχή του σχολείου στο ίδιο πρόγραμμα γεγονός που διευκόλυνε ιδιαίτερα τις συζητήσεις που προέκυψαν.

Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί των τάξεων, φρόντισαν να ενημερώσουν τους μαθητές για το περιεχόμενο της φετινής δράσης της unicef και να προχωρήσουν στην ευαισθητοποίησή τους είτε μέσω του υλικού που μας στάλθηκε είτε παρακολουθώντας σχετικά βίντεο στο διαδίκτυο. 

Ακολούθησε ενημέρωση – συζήτηση αναφορικά με τη δράση της unicef, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά σε διάφορα μέρη του κόσμου και κυρίως ενημέρωση για τα δικαιώματα των παιδιών, τα οποία και καταπατώνται καθημερινά. 


Επειδή, είναι δύσκολο να κατανοήσεις και να αισθανθείς κάτι που δεν βλέπεις με τα ίδια σου τα μάτια, οι συζητήσεις με τις ομάδες των παιδιών προχώρησαν και σε κάτι πιο χειροπιαστό για τα ίδια τα παιδιά: στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν «οι άνθρωποι της διπλανής μας πόρτας» τη δύσκολη αυτή εποχή που διανύει η χώρα μας. Αρκετοί είναι αυτοί που δεν έχουν είδη πρώτης ανάγκης για τα παιδιά τους (γάλα, ψωμί κ.α.) αλλά και τη δυνατότητα θέρμανσης την περίοδο του χειμώνα.


 Συζητήθηκαν περιστατικά παιδιών που ζητιανεύουν στους δρόμους μόνα ή με τους γονείς τους τα οποία φυσικά δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε σχολείο. Έμφαση δόθηκε στην κατανόηση του προβλήματος της εκμετάλλευσης των παιδιών από ενήλικες με σκοπό το κέρδος. Αντίστοιχες εικόνες έχουν τα παιδιά από την καθημερινότητά τους, στις οποίες και έγινε εκτενής αναφορά. Οι εικόνες αυτές δεν σταματούν στην οθόνη μιας τηλεόρασης ή ενός υπολογιστή. Αποτελούν εικόνες που βλέπουν τις Κυριακές έξω από την εκκλησία, καθημερινά έξω από τα σούπερ μάρκετ ή και στα φανάρια καθώς περνάνε με την οικογένειά τους (αν και αυτό δεν είναι συχνό φαινόμενο στην περιοχή μας). 

Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Κοινωνικό Παντοπωλείο της περιοχής με αναφορά στο σκοπό της λειτουργίας του. Πολλά παιδιά και οικογένειες πρόσφεραν ό,τι ήταν δυνατόν το οποίο θα μπορούσε να χρησιμεύσει στον συνάνθρωπό τους. Ακολούθησαν αναφορές σε ακόμη δυσκολότερες συνθήκες ζωής και εκμετάλλευσης μικρών παιδιών, σε άλλες χώρες, μέσω αντίστοιχων εικόνων και βίντεο που βρέθηκαν στο διαδίκτυο. 

Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα των Παιδιών (20/11) και η Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού (11/12) αποτέλεσαν αφορμές συζητήσεων και αξιοποιήθηκαν εποικοδομητικά. Τα παιδιά μετέφεραν στην οικογένειά τους πολλά από τα ερεθίσματα που δόθηκαν και εξέφρασαν το ενδιαφέρον τους για προσφορά στον συνάνθρωπο.

Τα παιδιά της Α΄ τάξης, με τη βοήθεια της δασκάλας τους, συλλέξανε τις ιδέες που προέκυψαν από τον καταιγισμό ιδεών την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα των Παιδιών και την Παγκόσμια Ημέρα Παιδιού και δημιούργησαν μια αφίσα  - μήνυμα με τίτλο: 

«Είμαι παιδί και σήμερα λένε ότι γιορτάζω». 

Το μήνυμα ήταν το παρακάτω:


«Είμαι παιδί και σήμερα λένε ότι γιορτάζω…
θέλω να παίζω να γελώ και να διασκεδάζω
Θέλω αγάπη, ειρήνη στη ζωή μου,
ζεστή αγκαλιά πολλά φιλιά και γνώση να μου δίνουν.
Και εγώ σκληρά θα προσπαθώ και θα ανταποδίδω
για έναν κόσμο καλύτερο πάντα θα ελπίζω...»

Καταγράφηκε σε χαρτί κανσόν και πλαισιώθηκε από σχετικές εικόνες που αναζήτησαν τα ίδια τα παιδιά δημιουργώντας έτσι μια όμορφη αφίσα, η οποία αναρτήθηκε σε κεντρικό σημείο του σχολείου ευαισθητοποιώντας μαθητές – γονείς και δασκάλους. 



Στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολεία Υπερασπιστές των Παιδιών» τα ίδια παιδιά, δημιούργησαν ακόμη «Το δέντρο των μακρινών μας φίλων». Ζωγράφισαν σε κανσόν ένα παιδί το οποίο ζει μακριά και θα μπορούσε να είναι φίλος/ φίλη τους, μίλησαν γι΄ αυτόν/αυτήν, για το πώς ζει και πως αισθάνεται, πως θα θέλανε να τον /την δουν να ζει ώστε να νιώθει πραγματικά ευτυχισμένος/η. 



Τα παιδιά της Β΄ τάξης, δημιούργησαν, επίσης, αφίσα με μηνύματα που αφορούν στην αλληλεγγύη και τη βοήθεια.  Την πλαισίωσαν με δικές τους ζωγραφιές και την ανάρτησαν σε κεντρικό σημείου του διαδρόμου του σχολείου: 



Σίγουρα υπάρχουν και μπορούν να γίνουν ακόμη περισσότερες σχετικές δραστηριότητες και δράσεις. Νιώθουμε ικανοποιημένοι όμως που μπορέσαμε έστω και σ΄ αυτό το βαθμό να δώσουμε το στίγμα μας και να καλλιεργήσουμε στα παιδιά μας το αίσθημα της αγάπης, της ενσυναίσθησης, της αλληλεγγύης και της προσφοράς. Τα παιδιά ίσως μπορούν να νιώσουν καλύτερα από τον καθένα τον πόνο της έλλειψης βασικών αγαθών. Αρκεί να τα κάνουμε κοινωνούς των δύσκολων συνθηκών που επικρατούν στον κόσμο μας. Ίσως έτσι τα εφοδιάσουμε με μεγαλύτερη δύναμη για την αντιμετώπισή τους.


Για το 2ο Δημοτικό Σχολείο Κρηνίδων
Ζωή Ιορδανίδου
Εκπαιδευτικός Α΄ τάξης