ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΑΤΕ ΣΤΟ BLOG ΤΟΥ 2ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΡΗΝΙΔΩΝ.ΕΔΩ ΜΑΘΑΙΝΕΤΕ ΤΑ ΝΕΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ...

Σελίδες

Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2014

Παγκόσμια ημέρα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο


Η Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο (Safer Internet Day) καθιερώθηκε με πρωτοβουλία της Ευρωπαίας Επιτρόπου Βιβιάν Ρέντινγκ και γιορτάζεται κάθε χρόνο τον Φεβρουάριο.
Η ημέρα αυτή αποτελεί εφαλτήριο ευαισθητοποίησης μικρών και μεγάλων στα θέματα που αφορούν την ασφαλή και ηθικά σωστή χρήση του Διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και όλων των διαδραστικών τεχνολογιών που είναι πια κομμάτι της καθημερινότητάς μας.
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται σε ετήσια βάση από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης Insafe στο πλαίσιο του προγράμματος Safer Internet της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Για την Ελλάδα, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται από τη Δράση Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, που αποτελεί τον Εθνικό Εκπρόσωπο του Δικτύου Insafe.

ΠΗΓΗ 


Συμβουλές για ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο
  • Δεν αποκαλύπτω ποτέ προσωπικές λεπτομέρειες στο Διαδίκτυο, όπως το πραγματικό μου όνομα, τη διεύθυνση της κατοικίας μου, το όνομα του σχολείου μου, το τηλέφωνό μου, ή τη φωτογραφία μου γιατί ποτέ δεν μπορώ να ξέρω που μπορούν να καταλήξουν. Αντίστοιχα, δεν ζητώ από άλλους να αποκαλύψουν προσωπικές τους πληροφορίες, όσο είμαι μαθητής - ανήλικος.
  • Δεν αποκαλύπτω σε κανέναν, ούτε και στους καλύτερούς μου φίλους, τον κωδικό πρόσβασης του λογαριασμού που έχω στο διαδίκτυο. Κάποιο άλλο άτομο θα μπορούσε να προφασιστεί ότι είμαι εγώ στο διαδίκτυο, να διαβάσει το ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο, να αναρτήσει λανθασμένες ή κακές πληροφορίες, να παρενοχλήσει άλλα άτομαή να διαδώσει ψέματα για τρίτους χρησιμοποιώντας τον κωδικό αυτό.
  • Γνωρίζω ότι οποιαδήποτε πληροφορία δημοσιεύσω στο διαδίκτυο, εκείνη τη στιγμή παύει να είναι προσωπική και γίνεται δημοσίως προσβάσιμη παντού στον κόσμο. Για αυτό το λόγο , πρέπει να σκέφτομαι πάντα πριν δημοσιεύσω οτιδήποτε στο διαδίκτυο.


  • Όλοι αφήνουμε ηλεκτρονικά ίχνη στο διαδίκτυο! Συνεπώς, πρέπει να συμπεριφέρομαι με κανόνες και με ηθική, όπως το κάνω στον πραγματικό κόσμο. Θυμάμαι, ότι αν παραβώ κάποιους συγκεκριμένους κανόνες που συνεπάγονται κυρώσεις, τότε μέσα από τα ηλεκτρονικά μου ίχνη θα μπορώ να εντοπιστώ οπουδήποτε στον κόσμο.
  • Ενημερώνω τους γονείς ή τους δασκάλους μου στην περίπτωση που διαβάσω στο διαδίκτυο κάτι που με ενοχλεί ή που με κάνει να νιώθω άβολα, δίχως να διστάσω. Ακόμα και αν πιστεύω ότι γνωρίζω πολύ καλύτερα το διαδίκτυο από τους γονείς ή τους δασκάλους μου, δεν ξεχνάω ότι εκείνοι μπορούν να με προστατεύσουν από κακοτοπιές μέσα από τη γνώση και την εμπειρία τους.
  • Ποτέ δε συναντώ στο φυσικό κόσμο φίλους που γνώρισα στο διαδίκτυο και που δεν γνωρίζω στον πραγματικό κόσμο. Τα άτομα αυτά δεν είναι πάντοτε αυτά που ισχυρίζονται ότι είναι, ακόμα και αν αλληλογραφώ ή επικοινωνώ μαζί τους για πολύ καιρό, ή μου έχουν στείλει φωτογραφία τους ή τους έχω δει με web κάμερα. Ακόμα και η φωτογραφία ή το βίντεο μπορεί να είναι πλαστά. 
  • Εάν κάποιος διαδικτυακός φίλος μου ζητήσει να κρατήσω τη φιλία μας μυστική, τότε κάτι δεν πάει καλά. Ποιος αληθινός φίλος θα το ζητούσε αυτό; Πρέπει αμέσως να ενημερώσω τους γονείς μου ή τους δασκάλους μου.
  • Εάν κάποιος μου στείλει ένα απρεπές μήνυμα ή μια απρεπή εικόνα ή με παρενοχλεί στο διαδίκτυο, πρέπει να σταματήσω αμέσως την επικοινωνία μαζί του και να αναφέρω το γεγονός στους γονείς ή στους δασκάλους μου για να με βοηθήσουν. Μπορώ, επίσης, να καλέσω το τηελέφωνο 800 11 800 15 χωρίς χρέωση για να ζητήσω ανώνυμα βοήθεια από ειδικούς του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου.


  • Εάν κάποιος μου προσφέρει κάτι στο διαδίκτυο που μου φαίνεται υπερβολικό για να είναι αλήθεια, όπως πχ δώρα για συμμετοχή σε διαγωνισμό ή κουίζ, τότε πιθανώς, όντως να μην είναι αληθινό και να πρόκειται για κάποιο τέχνασμα! Καλό θα είναι, λοιπόν, να αποφεύγω τέτοιου είδους επαφές ή ιστοσελίδες.


  • Δεν ενδιαφέρομαι για υλικό που απευθύνεται σε ενηλίκους, αναζητώ ιστοσελίδες που έχουν δημιουργηθεί για παιδιά της ηλικίας μου.


  • Εάν βρω κάποια ιστοσελίδα που με τρομάζει, μου φαίνεται περίεργη, ή περιέχει ρατσιστικό / εξτρεμιστικό ή άλλο ύποπτο περιεχόμενο, το αναφέρω αμέσως στους γονείς ή στους δασκάλους μου.
  • Διασταυρώνω πάντα τις πηγές που βρίσκω στο διαδίκτυο με άλλες πηγές, όπως βιβλία, εφημερίδες, περιοδικά, ρωτώ επίσης τους δασκάλους και τους γονείς μου. Όλοι εμείς μπορούμε να είμαστε συγγραφείς του διαδικτύου και δεν είναι όλοι οι άνθρωποι επιστήμονες ή ειδικοί!


  • Αντιμετωπίζω τους άλλους χρήστες του διαδικτύου με τον ίδιο τρόπο που θα ήθελα να μου φέρονται και αυτοί. Δεν κατηγορώ ούτε προσβάλλω κάποιον στο διαδίκτυο θεωρώντας ότι αστειεύομαι, γιατί το αστείο μου μπορεί να μη γίνει αποδεκτό και να πληγώσει το άτομο αυτό. 




  • Γνωρίζω ότι το κατέβασμα φωτογραφιών, μουσικής ή βίντεο μπορεί να είναι παράνομο. Για αυτό το λόγο ελέγχω αν μπορώ να το κάνω αυτό στην ιστοσελίδα ή εάν πρέπει να πληρώσω για την υπηρεσία αυτή. Υπάρχουν πολλές ιστοσελίδες που παρέχουν δωρεάν υλικό στους χρήστες τους.
  • Δεν αντιγράφω έτσι απλώς κείμενα από υλικό του διαδικτύου για τις εργασίες μου, γιατί είναι σαν να κλέβω. Η αντιγραφή από το διαδίκτυο μπορεί να είναι παράνομη και δεν βοηθάει καθόλου στην ανάπτυξη των γνωστικών μου δεξιοτήτων και της κριτικής μου ικανότητας, προσόντα που θα χρειαστώ στο μέλλον.
  • Δεν προωθώ e-mail  που έλαβα και που βρίσκω απαράδεκτο, γιατί είναι σαν να προωθώ ανεπιθύμητη αλληλογραφία.
  • Σβήνω αμέσως e-mail που έχω λάβει  από αποστολείς που δεν γνωρίζω, ή ακόμα και από φίλους, από τους οποίους όμως δεν αναμένω ηλεκτρονική αλληλογραφία. Σε καμία περίπτωση δεν ενεργοποιώ τους συνδέσμους του διαδικτύου που υπάρχουν σε αυτά τα ηλεκτρονικά μηνύματα ούτε ανοίγω τυχόν προσαρτήματα. Το ίδιο ισχύει και για τη λήψη αρχείων από κόμβους του διαδικτύου, γιατί έτσι πιθανόν να μεταδοθεί ιός στον υπολογιστή μου που θα μπορούσε να τον βλάψει ή να τον καταστρέψει.
  • Δεν κάνω ποτέ αγορές από το διαδίκτυο αν δεν είναι δίπλα μου ένας γονέας. Αποφεύγω ιστοχώρους που δεν γνωρίζω εάν είναι έγκυροι. Πληκτρολογώ πάντα εγώ τη διεύθυνση της ιστοσελίδας, για να είμαι σίγουρος/η ότι θα μεταβώ στη γνήσια και όχι σε άλλη, πλαστή.
  • Κάνω τακτικά διαλείμματα όταν είμαι στον υπολογιστή, για να ξεκουράζονται τα μάτια μου.
  • Ο χρόνος που μένω στον υπολογιστή και το διαδίκτυο δεν πρέπει να μου στερεί ούτε ένα λεπτό από το παιχνίδι μου, τα χόμπι μου, τους φίλους μου, το διάβασμά μου και τον ύπνο μου.


  • Μπορώ να διασκεδάζω στον εικονικό κόσμο του διαδικτύου, όμως πάντα αναγνωρίζω ότι διαφέρει από τον πραγματικό κόσμο.




Για τους γονείς:






πηγή: saferinternet.gr